WELKOM

Aan iedereen die langskomt: heel hartelijk welkom op mijn blog!

vrijdag 29 november 2019

De tweede helft

Hallo allemaal!

Dat  is een tijd geleden! Van april 2017 naar november 2019...
Er is ook een heleboel gebeurd in de tussentijd. Vooral met mijzelf. Om het even in het kort te zeggen: in juni 2017 viel ik om in de gang en gaf bloed over. Na een week in het ziekenhuis van Alkmaar was het duidelijk dat ik levercirrose had. Veel onderzoeken en controles volgden. Totdat in april 2018 op een MRI te zien was dat ik een kankertumor in mijn lever had. Schrikken!
Ik werd doorgestuurd naar het AMC en daar werd ik al snel gescreend voor een levertransplantatie. Ik kwam op de wachtlijst voor een transplantatie in het Erasmus, Rotterdam. In 2018 werd ik bestraald in het AMC en kreeg ik daar ook een RFA voor de kleinste tumor. Maar ik werd in dat jaar ook drie keer opgenomen voor een abces bij mijn linker nier. Dat was een pijnlijke situatie. Veel gemist dat jaar.
In januari van 2019 kwam ik al hoger op de wachtlijst te staan. Ondertussen had zich een ovariumcyste ontwikkeld, die ook steeds meer problemen veroorzaakte; het ding was toen 18cm in doorsnee! Uiteindelijk kreeg ik half april de oproep om direct naar Rotterdam te komen, want er was een donorlever. Drie weken IC volgden, en nog een week HC. Toen mocht ik naar huis en moest ik mijn leven weer een beetje opbouwen. Moeizaam, maar positiviteit hield me letterlijk op de been. Totdat de cyste zo groot werd dat hij een verder herstel in de weg stond. Na twee weken pijn en een opname in het AMC werd besloten de cyste er direct maar uit te halen. Dat was begin oktober.
Met doorsnee 25cm ruimte in mijn buik en 3,5 kilo minder in gewicht kan ik nu eindelijk beginnen aan de tweede helft van mijn leven! Zo voel ik dat tenminste ;-)

Ik heb nu ook weer zin om leuke dingen te gaan doen. Dus de workshop op woensdagavond is weer gestart, ben ik met zus Willemijn en mijn moeder naar de Kreadoe geweest, en heb ik overal haakwerkjes liggen.
Voor mijn verjaardag kreeg ik het boekje van Bizzybee Klaske cadeau, want ik ben fan van haar leuke ontwerpen voor op potjes en lichtbollen. Ik kon alleen nergens een leuk patroon vinden van een engeltje voor op een lichtbol. Dus... ben ik zelf aan de slag gegaan. Overal heb ik ideeën opgedaan en deze samengevoegd, met eigen aanpassingen.

En dit is het geworden:




Ik heb het patroon uitgeschreven en dat kun je krijgen door in een reactie aan te geven dat je het graag wil hebben! Of je klikt hier op: Pdf
Ik hoop dat ik er veel haaksters een plezier mee kan doen en als er iets niet klopt of je hebt een vraag, laat het me dan weten alsjeblieft.

Tot de volgende keer!

LIEK

10 opmerkingen:

  1. Ik zou heel graag dit patroon willen. Érg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur een e-mail naar info@liekhier.nl, dan stuur ik je het patroon terug. Sorry voor deze omslachtige manier...

      Verwijderen
  2. wat een mooi patroon zou het graag willen hebben .maar bovenal wens ik jou een goed herstel toe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je goede wensen. Ik heb echt een engeltje op mijn schouder gehad 😊
      Stuur een e-mail naar info@liekhier.nl, dan stuur ik je het patroon terug. Sorry voor deze omslachtige manier...

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zou heel erg graag dit patroon ook willen hebben. heel erg mooi. gwendaverboom@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen ook ik zou graag dit patroon willen ontvangen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Marian. Je kunt in de post op het blauwe woordje Pdf klikken. Dat is de link naar het patroon.
      Veel plezier ermee!

      Verwijderen
  6. Goedemorgen, heel erg bedankt voor het patroon van dit schattige engeltje. Goed om te horen dat het beter met je gaat en een heel goed herstel toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Angelique, zojuist je indrukwekkende verhaal gelezen. Jij verdient alle engeltjes tot steun. Wat fijn dat je weer zo kunt genieten en wij wensen je heel veel liefs en verder herstel toe. Hartelijke groet aan Ronald en jou. Astrid en Gerard

    BeantwoordenVerwijderen