WELKOM

Aan iedereen die langskomt: heel hartelijk welkom op mijn blog!

zaterdag 29 december 2012

Oliebollenbaktijd!

Goedenavond allemaal,
Vanmorgen ben ik samen met Daan naar het scoutinggebouw gefietst om te helpen met de oliebollenbakkerij. Sinds mijn kinderen bij scoutinggroep de Geuzen lid zijn geworden, zit ik in de vaste 'niet'-ploeg, die de zakken met afgekoelde oliebollen dichtniet en er een opwarmadvies aan vast maakt.
Zo ook vandaag. Mijn man die eigenlijk altijd in de eerste shift (vanaf 6:00 uur!!) zit die de bollen beslag het vet in 'gooit', was er vandaag niet bij omdat hij nacht- en late diensten moet draaien dit weekend.

Oliebollen liggen uit te druipen op het druiprooster.
Daaronder liggen de afgekeurde bollen.
Mijn dochter was helemaal niet aanwezig, omdat zij gisteren op het vliegtuig naar Rome is gestapt... Rome? Ja, daar doet ze mee aan het Taizé-evenement dat daar tussen Kerst en oud en nieuw wordt gehouden. Met een groep vriendinnen is ze daar gister aangekomen en zal daar tot 4 januari nog blijven. Wel een rare gewaarwording als je kleine/grote meid voor het eerst gaat vliegen en zelf de wereld gaat verkennen. Maar ik gun het haar van harte en nu kan het nog!
Kom maar wel gauw terug hoor Lotte...

Tot de volgende keer,

1 opmerking:

  1. Ik kan het me nog herinneren dat je er vorig jaar ook over schreef, zo lang volg ik je dus al minimaal ;-)
    Het is zeker raar als je dochter zo "alleen" naar het buitenland gaat en zeker als ze gaat vliegen. Ze heeft het er vast naar haar zin en voor je het weet is het 4 januari.

    BeantwoordenVerwijderen